24 Haziran 2012 Pazar

Rengarenk Kat Kat Etek ve Bluz- The Storey Colourful Skirt and Blouse

Fazla mı renkli, dersiniz? Evet, kesinlikle çok renkli ve çok desenli ama sevimli de. Kumaşı pazardaki tezgâhta görünce canlılığı ve renkleri hoşuma gittiği için aldım. Sonra da bu kumaştan nasıl bir şey yapacağımı bilemedim. Bu kadar renkli bir şeyi giyemem diye düşündüm. Ama yine de denize giderken ince bir elbise olarak giyilebilir diye karar verip Burda’nın Mayıs sayısının kapağındaki eteği yapayım dedim. (Sayı: 2012/05, Model: 111) Do you think it is too colourful? Yes, it is absolutely too colourful and design-filled but also cute. I bought it since I liked its vividness and colours when I saw it on a desk in the bazaar. But after that, I couldn’t know what to do out of it. I thought that I couldn’t wear something as colourful as that. Neverthless, I decided that it could be worn as a beach clothe so I chose the model on the cover of May issue of Burda magazine. (Issue: 2012/05, Pattern: 111)

Öncelikle etekle ilgili hoşuma gitmeyen bir şeyden bahsetmek istiyorum. Eteğin en üst katı toplamda 100 cm. (1 m.) gibi, orta katı 127x2 cm. (2.54 m.) ve alt katı da 254x2 (5.08 m). Bir etek için bu kadar çok kumaş kullanmak normal mi, daha önce yapmadığım için, bilmiyorum ama bana çok fazla geldi. O kadar çok kumaşı insan nasıl toparlar bilemedim. Zaten, doğruyu söylemek gerekirse, eteği biçerken bu durumu fark etmemiştim. Geceleyin biçtiğim için uykulu halimle anlamamışım ve eteğin orta ve alt katını aynı uzunlukta (2.54 m.) biçmişim. Sonra ertesi gün dikerken bir terslik olduğunu anladım. Ama yine de kendimce bir çözüm buldum, o uzunlukları birbirine uydurdum ve diktim. İki katın uzunlukları aynı olduğu için bir katı büzüp diğeriyle birleştirmek haliyle zor oldu ama olsun. Sonuç böyle bir şey oldu işte.First of all, I want to mention about something on the skirt I didn’t like. The top layer of the skirt is 100 cm. (1m.), the middle layer is 127x2 cm.(2.54m.) and the lower layer is 254x2 (5.08 m.). Not having sewed before, I don’t know if using so much fabric for a skirt like that is normal. For me, it seems too much. I couldn’t figure out how one can carry so much fabric on themselves. To tell the truth, I hadn’t noticed this situation while cutting. So I cut the middle and lower layers same. Next day at the time of sewing, I realized my mistake but then I fitted the layers with each other and sewed them together. Since their lenghts were same, astringing one layer and sewing them together became a little bit difficult, though. Nonetheless, that’s what the result looks like.

Bir de bu tür kumaşları büzmek için ne yapmak gerekiyor çok anlayamadım. Daha önce önlük yaparken çok ince bir kumaşı en geniş aralıkla ve en gevşek ayarla dikerek büzmüştüm. Ama bu sefer her şeyi aynı yaptığım halde büzmeyi yapamadım. Acaba ne yapmak gerekiyor, bu konuda biri beni bilgilendirirse çok sevinirim. One more thing was that I couldn’t understand how to astringe this kind of fabric. Previously while sewing my apron, I had astringed a thin fabric by sewing it with the most loose setting. However, I wasn’t able to do it though I did everything the same. I wonder what should be done, if anyone informs me about this, I’d appreciate it.

Kalan kumaşla da aynı eteğin üzerindeki bluzu da yapayım dedim. Bunu dikmek çok daha kolay oldu, hemencecik bitti. Gerçi bunun da bir kusuru var. Etekten arta kalan kumaşı kullandığım için bluzun önü iki parçalı olmak zorunda kaldı. Böyle desenli bir kumaşta pek iyi olmadığı ortada ama benim için dikme pratiği oldu sonuçta. I sewed a blouse with the rest of the fabric I used for the skirt. Sewing it was much easier. In fact, it has a fault, too. The front side of it has two parts since the rest of the fabric wasn’t adequate. Obviously, on such a designed fabric that doesn’t look good. However, it was just a sewing practise for me.











7 yorum:

  1. aaaa şok oldum bende burdayı elime almış nasıl yapılacağına bakıyordum sonra sıkılıp yarına bıraktım:) bir bakıyım sedosfer neler yapıyormuş derken aynı etek çıktı hehe:)ben biraz daha düşük bel bide üstü daha askılı, büzgüyüde lastikle yapmayı düşünüyorum (alt ipliğe lastik ip geçirerek) bakalım nasıl olcak :)cıvıl cıvıl süper olmuş cnm ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne tesadüf! Ama aslında bu pek tesadüf sayılmaz. Galiba zevklerimiz yakın. Ee, bir de kaynağımız yani Burda'mız aynı, malum :)Dökümlü elbiseden sonra bu iki oldu. Bakalım, üçüncüde de birbirimizi yakalayacak mıyız :?
      Lastikli büzgü yapmak hiç aklıma bile gelmedi ama çok iyi fikir. Kesin daha iyi olur. Bence de belini düşük yap; keşke ben de yapsaydım, taa tepeye kadar çıkıyor! Ben de bu bluzu pek beğenmedim, yakası bir tuhaf. Askılı bir bluz çok daha yakışır.
      Hem bak, böyle aynı modeli yapınca birbirimizin deneyimlerinden yararlanabiliriz. Bir de tabii aynı modelin iki versiyonunu görmek de güzel ve yararlı bir şey :)

      Sil
  2. dikişle ilgili bilgim olmadığı için sana yardımcı olamıyorum canım ama diktiklerine zevkle bakıyorum:))yine güzel şeyler dikmişsin cıvıl cıvıl ne güzel:))iyi günlerde giy canım ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgi vererek yardımcı olmasan da güzel şeyler söyleyerek moral veriyorsun ve motivasyonumu artırıyorsun. :) Çok teşekkürler. Hepimiz için güzel günler dileyelim!

      Sil
  3. Evet, kumaş oldukça desenli ve renkli. Benim de çok alışık olmadığım renkler. Ama yazlık yerlerde rahat giyerim sanırım:)
    Bluz da güzel olmuş, desenden dolayı dikiş çok da dikkat çekmiyor. Hem dediğiniz gibi pratik yapmış oldunuz.
    Kıyafet çok az dikiyorum, büzme işini makinede yaptım daha önce. Sizde ters giden ne olabilir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi kumaş benim için de çok renkli ama benim için önemli olan dikiş becerimi geliştirebilmek için mümkün olduğunca çok pratik yapmak.Hem kumaşı hiç sevmeseydim bile sırf diktim diye sadece bir yerde giyerdim yine de :)
      Çok teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  4. Симпатичный наряд, ткань красивая! мне он тоже понравился в журнале) Хочется посмотреть на хозяйке)

    YanıtlaSil

***BLOG SAHİBİ OLMASANIZ BİLE YORUM BIRAKABİLİRSİNİZ. "ADI/URL"Yİ SEÇTİKTEN SONRA "AD" KISMINA ADINIZI YAZIP "URL" KISMINI BOŞ BIRAKARAK "YAYINLA" YA TIKLAMANIZ YETERLİ!

BuNLar Da VaR!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...