18 Haziran 2012 Pazartesi

Yeşil Dökümlü Elbise- The Loose Green Dress

Çanta planlarını hayata geçiriyorum demiştim ama ilk çantadan sonra araya bir de elbise girdi. Ama elbiseyi bitirdikten sonra hemen ikinci çantama da başladım. Onun yazısı da inşallah bu hafta geliyor. Neyse, gelelim şimdi yeni elbiseme. Bu elbiseyi Burda’nın haziran sayısında görüp çok beğenmiştim. Çok rahat görünüyor ve çok şık. Elimde de yine Kadıköy pazarından alınmış yeşil bir kumaş vardı. I had said that I was making my plans of making bags come true, however, after completing the first one I started a new dress. But after finishing the dress, I’ve started the second bag. I hope I will be able to publish the post of it this week. Never mind, let’s look at the dress now. I had seen the dress in Burda magazine and liked it. It seems very comfortable and elegant. I had a green fabric again from Kadıköy bazaar, as well.



Bu elbiseyi dikerken önceki dikiş deneyimlerime kıyasla kendimi çok daha iyi hissettiğimi fark ettim. Elim bu işlere alışmaya başladı ve artık bir şey yaparken neden yaptığımı bilerek yapıyorum. Bir tek, kollardaki patların nasıl olacağını anlamam biraz zaman aldı. (Bir kere, ilk önce “pat”ın ne olduğunu öğrenmem gerekiyordu.) Ve kollardaki patları dikim aşamasında şunu da anladım ki bir şeyi kırk kere okuyunca anlıyorsunuz. Şu basit gibi görünen kol kıvrımlarının nasıl yapılacağını anlayabilmek için neredeyse kırk kere okudum ama sonuçta anladım.Sewing this dress, I noticed that I was feeling more comfortable with compare to my previous sewing experiences. My hands became more skillful and I do the things more consciously. Only, it took a little bit time to understand how to apply pats to arms.( First of all, I had to learn what “pat” was.) Besides, at the stage of sewing the pats on arms, I figured out that if reading something for forty times enables you to get it. That was what I did with the descriptions. The result was an eventual understanding.

Elbise Burda’nın haziran sayısından. (Sayı: 2012/ 06, Model:134) Ben elbisede küçük bir iki değişiklik yaptım. Sıtına fermuar koymadım mesela. Ayrıca elbiselerde cepleri sevmediğim için cepleri de çıkardım. Bunun dışında bir de çok az yakayı açtım. Çünkü modeldeki yazlık bir elbisede insanı rahatsız edecek kadar küçük bir yakaydı.The model is from the june issue of Burda magazine. (Issue: 2012/06, Pattern: 134) I did a few modifications on dress. For instance, I didn’t put zipper on the back. Besides I removed pockets because I didn’t like them on dress. Apart from this, I broadened the collar since it is so small that it would give discomfort in a summer dress.

 Elbisemi çok sevdim. Yazısını bloga koymaya fırsat bulamadım ama giymeye fırsatım oldu. Bir arkadaşımın nikahında giydim geçen Cuma. Çok da iyi oldu.I liked my dress. Even though, I couldn’t find enough time to publish a post about it, I had a chance to wear it last friday. I wore it in a wedding ceremony of a friend of mine which was quite cool.










23 yorum:

  1. çok şık olmuş güle güle giyinin kumaşı ve rengide çok güzel..

    YanıtlaSil
  2. Sedacım ellerine, zihnine sağlık. Ben uzun süredir Burda dergileyile haşır neşirim ama patlar beni de birazcık zorladı. Cep koymaman çok iyi olmuş. benim yazımda bahsettiğim gibi cepler çok potluk yaptı. Özellikle kat yerine denk geldiği için pek hoş olmadı. ben de cepleri söküp yeniden diktim. orjinal kalıpta yaka gerçekten çok küçüktü. Yazlık bir elbiseye yakışmayacak kadar kapalıydı. Ben de açtım yakayı. fermuar da gereksiz oldu böylece. Mint yeşiline bayılırım. Çok yakışmış bu modele. İyi günlerde giy tatlım. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin gibi değişiklik yapılması gereken bir model ve bu rengi ben de seviyorum.
      Çok teşekkürler iyi dileğin için. sen de aynı şekilde iyi günlerde giy mercan elbiseni:)

      Sil
  3. Böyle sade daha hoş olmuş, cep ben de çok sevmem.
    Güzel günlerde giyin, tam mevsimi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim.
      Bir de şu sıralar, bol rüzgarlı İstanbul'da giymesi ayrı güzel. Püfür püfür! Hele bir de sert rüzgar esince elbise kollardan giren rüzgarla bir şişiyor, görmeniz lazım! Havalanıp uçarım diye korkuyorum:)

      Sil
  4. Çok beğendim ellerine sağlık. Ev için örtü vs. bişeyler dikiyorum ama daha hiç kendime birşey dikmeye cesaret edemedim. Her an için patlama yaşayabilirim:) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz.
      Bence hiç korkmayın. Ben daha dört ay önce hayatımda ilk defa dikiş makinesinin başına oturdum. Aklıma ne gelirse, yapabildiğim kadarıyla, yapmaya çalışıyorum. Çok iyi oluyor mu, hayır ama bu tempoyla gidersem bir gün inşallah harika şeyler de yapacağım :)

      Sil
  5. Çok beğendim :) güle güle giyin :)

    YanıtlaSil
  6. Hoş geldiniz bloguma.
    Beğenmenize sevindim. İyi dileğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. bayıldım elbisenize..burdanın bu sayısında bende görmüştüm ama yapıldıgında bu kadar güzel olcagını hiç düşünememiştim ..cep yapmamakla çok iyi etmişsiniz bende cep sevmem..ve kumas elbiseye çok yakışmış...ellerinize kollarınıza sağlık..iyi günlerde giyin..
    diktiklerinizi görünce keşke bende dikiş bilsem diyorum..sağolsun annem biliyor enazından..:)
    bundan sonra blogunuzu takipteyim..:))
    bende sizi bloğuma beklerim..
    http://sevilindenizi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoş geldiniz :)
      Teşekkür ederim. Beğenmeniz beni mutlu etti. Kesinlikle tavsiye ederim, annenize bu elbiseyi diktirin. Dikeli iki hafta oldu iki yerde giydim bile. Hem güzel görünüyor hem de dediğim gibi çok rahat. Bir de püfür püfür! Bu havalarda şöyle bir rüzgarla ferahlamak çok aranılan bir şey malum.
      Ben de sizin takipçinizim artık :)

      Sil
  8. BEN BUNUN BLUZUNU YAPTIM KARDEŞİME PUANLI KUMAŞTAN ÇOK ŞIK OLDU BLUZUN ARKASINA YIRTMAÇ KOYDUM FERMUAR YERİNEDE YİNE YIRTMAÇ VE TEK İNCİ DÜĞME KULLANDIM ELBİSEDE HARİKA OLMUŞ İLK FIRSATTA DENEYECEĞİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz bloguma ve güzel sözleriniz için teşekkürler.
      Ben de bunun bluzunu yapmayı düşünüyorum aslında. Defalarca dediğim gibi çok rahat çünkü. Sizin dediğiniz gibi yırtmaç yapıp ve güzel bir düğme takmak çok iyi bir fikir. Ellerinize sağlık!

      Sil
  9. Merhabşar :) Blogunuzu 10 marifet aracılığı ile keşfettim ve hemen takibe aldım :) Elbisenizde çok güzel olmuş elinize sağlık tam yazlık rengiylede cezbediyo insanı.sizede çoook yakışmış iyi günlerde giyin.Bende blogumda misafir etmek isterim sizi :) http://merveguclu.blogspot.com/ sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmeniz ne hoş:) Teşekkürler!

      Sil
  10. Elbisenizi çok beğendim. 10marifette de dile getirdim beğenimi gerçi ama bloğunuza da uğramadan olmazdı :) Güle güle giyinin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne iyi yaptınız uğramakla. Çok teşekkürler...

      Sil
  11. Ben de 10marifette keşfedip çok beğendim :) Altın rngi takılarla da çok güzel kombinlernir bu renk.
    Bloguma beklerim ;)
    http://duyguygun.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  12. MERHABALAR.
    elbisenizin rengini ve modelini cok begendim. rica etsem burda dergisinden cektiğiniz resmi daha ayrıntılı bir sekilde ekleyebilirmisiniz. bilgilerden yararlanarak ben de dikmeyi denemk istiyorum. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Sayfaların tam haliyle fotoğrafını çekip kaydı güncelledim. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

      Sil
  13. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Çok beğendim ellerinize sağlık..Bu tarz elbiseler benim de favorim..Takipteyim sizi ben de bloguma beklerim..))

    YanıtlaSil

***BLOG SAHİBİ OLMASANIZ BİLE YORUM BIRAKABİLİRSİNİZ. "ADI/URL"Yİ SEÇTİKTEN SONRA "AD" KISMINA ADINIZI YAZIP "URL" KISMINI BOŞ BIRAKARAK "YAYINLA" YA TIKLAMANIZ YETERLİ!

BuNLar Da VaR!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...