7 Eylül 2012 Cuma

Doğum Günü Elbisem

Bu bembeyaz elbise benim doğum günü hediyem. Kimden mi, peki? Tabii ki kendimden. Aslında şu sıralar canım dikiş dikmeyi istemiyordu ama kendimi mutlu etmek istedim. Gerçekten de hediye olduğunu hissettirdi bu elbise bana. İlk defa dikiş dikerken sökmek zorunda kalmadım. Gerçi minicik bir sökme işlemi oldu ama ötekilerin yanında hiç adı bile anılmaz.
This white dress is my birthday gift. From whom? Of course, from myself. Honestly, even though I didn’t want to sew recently, I wanted to make myself happy. This dress really made me think that it was a gift because I didn’t have to unsew for the first time. In fact I unsewed a little part but compared to previous ones it was nothing to talk about. 
Elbisemin önden ve yandan görünüşü böyle: 
That’s how my dress is seen from the front and by side:

Kumaşı Cuma pazarından almıştım. Kalın bir kumaş ve kendinden desenli. Model olarak Burda’nın Ocak sayısından bu modeli seçtim. (Sayı: 2012/01, Model:120) Diktikten sonra da anladım ki böyle kalın bir kumaşla çok fazla model seçeneğim yokmuş.
I’ve bought the fabric from Friday Bazaar. It is thick and originally designed. I’ve chosen a pattern from January issue of Burda. (Issue: 2012/01, Pattern: 120) After sewing, I noticed that I anyway hadn’t had too many options for such a thick fabric
Bu arada bloğumu başından beri takip edenlerin bildiği üzere Şubat ayında bir dikiş makinesi alıp dikişe başladım. Öncesinde de hiçbir deneyimim yoktu. Sonra da bir kursa falan gitmedim. Başından beri bu süreçte marifetli blog yazarlarını takip etmek, makinenin kitapçığını tekrar tekrar okumak ve Singer’in Dikiş kitabını açıp bilgi almak bana yol gösterdi. Ama asıl (Herhalde birçok kişi buna katılacaktır.) yol gösterenim Burda dergisi. Kendimce açıklamalarını anlayabiliyorum ama hala anlayamadığım birkaç şey var. Onlardan biri de bu elbiseyi dikerken çıktı karşıma. Bu resimlerde 3 ve 6 numaralı parçalarda aşağıya inen bir ok işareti var. Bu ne demek oluyor? Bilenler bilgi verebilirler mi acaba?
Meanwhile, as the ones who have been following since the beginning know, I bought a sewing machine on February and started to sew although not having any previous experience. After then I didn’t attend to any sewing course. Since the beginning I’ve been benefiting from the experienced bloggers, the booklet of my machine and the sewing book of Singer. However, the ultimate helper of mine is Burda magazine (I guess most of you will agree with me.) I can cope with the explanations in it. But still there are something that I can’t understand. I faced with one of them while sewing the dress. There is an arrow on the 3th and 6th part. What does it mean? Would you like to explain it, please?


25 yorum:

  1. Elbisenizi iyi günlerde kullanın, çok güzel ve düzgün olmuş. Ok işaretine gelince , kumaş yönünü gösterir.Yani patronu kumaş üzerine yerleştirirken bu çizgi ile kumaşın yönü- boyuna çizgisinin üst üste gelmesi lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Genel anlamda nasıldır emin değilim ama şimdiye kadar diktiklerimin en düzgünü bu oldu.
      Okun sırrını da anladım. Teşekkürler

      Sil
  2. Merhaba sedacım öncelikle elbisen çok güzel olmuş eline sağlık evet kumaş biraz kalın ama ben altına botlarla ve üstüne mini bir kot ceketle hayal ettim cuk oturdu :) postun sonuna doğruda bir soru yöneltmişsin ben "burda" kalıplarını hiç kullanmadım şemalarıda bildiğimiz kalıplar gibimi yoksa farklı yöntemlerimi var bilmiyorum ama benim bildiğim bu oklar düz boy ipliklerini gösteriyor.farkındaysan işaretlemiş olduğun kalıpların bi tarafları hafif verev.Yani düz boy ipliğinin amacı sen kalıbı alıp kumaşa yerleştirdiğinde bu verevi dikkate almicaksın bu düz boy ipliğine göre yerleştiriceksin.Bİr nevi kalıbın yamuk kesilmemesi için bir önlem diyelim.umarım bir yanlışım yoktur.dediğim gibi burda kalıbı hiç kullanmadım.beni teyid eden olursa bende sevinirim :) sevgiler cnm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Mervecim. Senin bilgini sevgili NOWACRAFT teyid etmiş oldu. Dedİgin gibiymiş. Şimdi öğrenince çok mantıklı geldi aslında ama bilmeyince hiç bir anlam veremiyor insan.
      Önerini de dikkate alıyorum. Hakikaten botlar ve ceketle hoş olur.

      Sil
  3. Doğum günün kutlu olsun, ne güzel di mi insanın kendine hediye vermesi, ben de bayılırım :))
    Burda dergilerinden çok çektim vakti zamanında, annem dikiş dikerken kalıpları hep ber çıkarırdım Burda dergisinden mülaj kağıtları vasıtasıyla :))) Çok da zor gelirdi ama yapardım yine de, sanırım annemin bize diktiği güzelim kıyafetler hatrına..
    İyi tatiller, nice mutlu yaşlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok teşekkürler. Bir yas daha büyüdüm, çok da güzel bir şey değil ama dogum gunüne ister istemez çok önem veriyorum. Hem hediye vermeyi de severken kendimi niye es geceyim ki değil mı:)
      Burda beni gercekten yoruyor. Ama isime ne kadar yaradığını da anlatamam.
      Ben de bazen düşünüyorum keske annem de dikiş dikseydi de küçüklükten öğrenseydim diye. Çile çekmişsiniz ama ogrenmissiniz de :) Sanslisiniz yani :)

      Sil
  4. doğum gününüz kutlu olsun seda hanım,elbiseniz çok güzel olmuş çok beğendim tok bir kumaşı var bu modele yakışmış ağır durmuş güzel günlerde kullanın.dikiş bol bol dikerek öğrenilir tecrübe edilir, bize enstitüde sadece kalıp göstermişlerdi dikişi ben kendim dikerek öğrendim zamanla ustalaşılıyor sevgi yeter bence gerisi geliyor. ben resimlerden dikişin güzel olup olmadığını anlıyabiliyorum çok güzel ilerliyorsunuz.evet o düz ip çizgisi çok önemli kalıp kumaşa yerleştirilirken mezura ile ölçülerek eşit yerleştirilir ayrıca kalıpların hepsi aynı yöne yerleştitilmesi gerekiyor hav yönü, yoksa renk farkı olabilir dikkat edilmesi gerekilir.size kolay gelsin..;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler açıklamanız için. Dikişimi sizin gibi tecrübeli bir terzinin beğenmesi beni çok daha heveslendiriyor dikmeye.

      Sil
  5. doğum gününüz kutlu olsun..
    elbisede çok güzel olmuş.iyi günlerde kullanın..bende dikiş kursuna gitmedim moda tasarımı ve modelistlik kurslarına gitmiştim yıllar önce.oradan kalan bilgiler ve burdanın açıklamalarıyla pantalon hariç istediklerimi dikebiliyorum.Bu arada bir kaç parçada çöpe gitmişti diyebilirm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ee arada zaiyat verilebilir tabii :)

      Sil
  6. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık :) ayrıca doğum günün de kutlu olsun, bol dikişli mutlu seneler dilerim :) kumaş-model uyumu harika, ne güzel burda'nın dilinden az biraz bir şeyler anlayabiliyormuşsun, ben hiç ama hiç çözemedim nedense :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) İnşallah hepimiz için mutlu mutlu dikişimizi yaptığımız bir sene olur. Burda'yı anlayabiliyorum ama inanın en az 20 defa okuduktan sonra:) Benimki biraz da azmin zaferi:) Ta ki anlayana kadar, gidıyorum geliyorum okuyorum, anca öyle anladığım oluyor.

      Sil
  7. Çok şekersin:) Benim hocam da burda dergisidir. Bahsettiğin dik inen oklar kumaşın düz ipliğine gelecek. Yani, dokumalarda, kumaşı oluşturan 2 iplik vardır: Enine ve boyuna ipler. Atkı ve çözgüler diğer adıyla. İşte kalıbı kumaşa yerleştirirken buna dikkat ediyoruz. Bu uzun dikmeleri kumaşın boyuna atılmış ipliğine paralel getiriyoruz. Diğer 2 parçanda iplik yolu gösterilmemiş, çünkü kolay bir model seçmişsin Allahtan, bu 2 kalıp ön ve arka ortaya, kumaş kat yerine geleceğinden, otomatik olarak düz boy ipini almış olacaksın. Aslında fark etmemişsin ama aynı şey roba parçaları için de geçerli. Onlar da ön ve arka ortaya, kumaş katına yerleştiriliyor. Bu çizgi çok önemli. Kumaşa kalıbı düz boy ipine değil de enine veya verevine yerleştirip kesersen, dikiş sırasında esnemeler, burulmalar, yamulmalar olur. Ayrıca kareli veya çizgili kumaşlarda kareler denk gelmez, çirkin görünür. Hele kadife ve havlu gibi yönü-tüyü olan kumaşlarda, kıyafetinin bir parçası açık renk, diğer bir parçası koyu renk olabilir. Bu kadar konuştuğuma bakma. Doğru yoldasın. Burdayı anlayabiliyormuşsun. İşin önemli kısmı bu. Çünkü senelerin terzisi denilebilecek insanlar bile anlamıyor. Ben anlayabiliyoum ve beni çok yönlendiriyor. Bir de işlem sırasını aynı dediği gibi yap. Daha pratik oluyor. Son bir tavsiye, öncelikle elin alışana kadar etek dik. Önce düz darlar, sonra parçalı etekler. Sonra yakasız ve astar istemeyen ceketler. Sonra gömlek. Onlarda da önce hakim yakayı öğren, sonra ayaklı yaka ve en son rever yaka. Gerçi hepsinde de ilk işlerin mükemmel falan olmaz. Bir süre kumaşçılara çalışacaksın:) Elbisen bir acemi için hiç de fena olmamış hani:)) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasınız.Çok bilgilendirici oldu, teşekkürler...

      Sil
  8. Merhaba,kumaş ve model çok güzel.Kolay gelsin,sevgiler:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkürler:)
      Size de sevgiler...

      Sil
  9. bence cok güzel olmus elbisen güle güle kullan dogum günün kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İnşallah iyi günler hepimiz için olsun :)

      Sil
  10. DOĞUMGÜNÜN KUTLU OLSUN BENCEDE ÇOK GÜZEL BİR ELBİSE OLMUS BOTLAR VE KOT CEKET BANA ÇOK GÖRÜNTÜ AMA BÖYLE SADEDE ÇOK GÜZEL İYİ GÜNLERDE GİY

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim. Evet Merve'nin önerisini ben de beğendim. Şimdilik böyle şık bir ayakkabıyla giydim ama öyle de deneyeceğim.

      Sil
  11. merhaba ben misafirim bir şeyi hatırlatmak istiyorum ok işaretli çizginin kumaş boy çizgisi yani düz iplik boyu olduğunu belirtmişler ama nasıl alınacağını yazmamışlar.kumaşı ikiye katla(Metre ile öiçülen yeri daima boydur desenli değilse.)kumaş boyunda sonra kalıbı koy ve kumaşı katladığın yerden kalıptaki çizgiyi ölç diyelim l5 cm kalıbın bitimine kadar hep l5 cm olacak ve kaydırmadan iğnele.keserken daima yarım veya l cm den fazla kesme iyi gidiyorsun güzel olmuş çesaretlisin başarılar güle güle giy ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin gibi bu konuda bilgili insanların yorumlarını okudukça benim olayımın "cahil cesareti" ve "acemi şansı"ndan ibaret olduğunu düşünmeye başladım. Bu terimlerin hiçbirini bilmiyorum. İnşallah sizlerin de yardımıyla kısa sürede öğreneceğim bunları. Çok teşekkürler bilgilendirici açıklamanız ve cesaret veren övgüleriniz için.

      Sil
  12. Seni tebrik ediyorum ellerine sağlik nayiliyorum senin gibi insanlara çabalarin harika sonuç vermiş ellerine sağlik harikasin takipteyim

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Ben de sizi takip edeceğim.

      Sil

***BLOG SAHİBİ OLMASANIZ BİLE YORUM BIRAKABİLİRSİNİZ. "ADI/URL"Yİ SEÇTİKTEN SONRA "AD" KISMINA ADINIZI YAZIP "URL" KISMINI BOŞ BIRAKARAK "YAYINLA" YA TIKLAMANIZ YETERLİ!

BuNLar Da VaR!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...