19 Aralık 2012 Çarşamba

Desenli Triko Elbise-The Patterned Tricot Dress



Önceki yazımda bahsettiğim kumaştan yaptığım elbisenin sonunda fotoğraflarını çekebildim. O yazıda da dediğim gibi önce Burda’nın Kasım sayısından plili bir elbise modelini seçtim ve dikmeye başladım. Etek ve üstü birleştirince anladım ki böyle kalın ve desenli bir kumaşla plili elbise dikmek büyük bir hataymış. Zaten kumaşla ilgili sorularıma cevap veren blogger arkadaşların da uyarısı bu yöndeydi. Ben de etek kısmını değiştirmeye karar verdim. Aynı sayıdan etek kısmı düz olan bir model seçtim ve öyle devam ettim.
I’ve eventually taken the photos of the dress sewed from the fabric I mentioned in my previous post. As mentioned in that post, firsty I had chosen a model with pleated skirt in the November issue of Burda and started to sew it. Nevertheless, after fixing the skirt and the above part, I’ve understood that making pleats in a tricot was a big mistake. In fact the bloggers who replied my questions about the fabric warned me against that situation. So I’ve decided to change the skirt part. I chose a straight skirt model and adapted it from the same issue.
Burda (Sayı/Issue: 2012/11, Model/Pattern: 122)
Bu arada bu dikiş deneyimi bana iki şey öğretmiş oldu: Birincisi yukarıda söylediğim gibi triko kumaşta pli iyi olmuyormuş. İkincisi de Burda’nın bir sayısındaki modeller aynı kalıpların farklı kombinasyonlarıymış. Bunu Burda takipçileri zaten biliyordur kesin ama bunu ben yeni keşfettim. Artık istediğim gibi ayarlamaları daha kolay yapabileceğimi anladım böylelikle.
Meanwhile what I’ve learned in the process of sewing this dress: First of all, in that kind of fabrics, using pleats cause a mess. Secondly, in an issue of Burda magazine, the models are combinations of same patterns. Of course, experienced Burda users know that, but I’ve just noticed it. And knowing this I can happily make any adaptation with these patterns. 

16 yorum:

  1. Evet aldığınız kumaşı ne yapacağınıza karar vermiş ve çok da güzel bir elbise dikmişsiniz :) Güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de buradan tekrar özel bir teşekkür yolluyorum. O kadar zaman ayırdınız, sağ olun. Hakikaten iyi olmuş mu? Sağ olun hepimizin her daim güzel günleri olur inşallah :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Bir beden büyük mü olmuş, diyorsunuz. Tam anlamadım.

      Sil
    2. Ben de tam olarak anlayamadım açıkçası :) Şöyle bir baktım yoooo büyük falan değil elbise, kemer kullanmak istediğimizde azcık bol bırakırız ve tüm elbiseler vücudumuza yapışmak zorunda da değil, artık salaş ve bol kıyafetler daha çok tercih edilir oldu. Fakat bence tam bedeninize göre olmuş merak etmeyin :) Yani yukarıdaki cümleyi tam olarak ben de anlayamadım, düşünüyorum ama bir yorum çıkartamadım :)

      Sil
    3. "Bir beden" falan görünce işkillendim ben de çünkü üst kısmı 38 beden altı 40 beden biçtim ve diktim. Böyle yapmak çok normal mi? Yani insan kendi vücuduna uydurmak isteyince kalıpların bazı bölümlerini büyük bazılarını küçük beden çalışabilir mi, bilmiyorum aslında. Ama dikerken de problem çıkmayınca sevindim ben de

      Sil
  3. çok şık olmuş güle güle giyin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Gerçekten beğendiyseniz ne mutlu bana :)

      Sil
  4. burda dergilerinden iki şey öğrendim deyince siz üçüncüsünü de
    huzur moda söylemiş bence....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jeton şimdi düştü, sayenizde :)

      Sil
  5. Cok güzel olmus, cok da yakismis size.
    Iyi günlerde giyin:)

    YanıtlaSil
  6. çok güzel olmus,ellerine sağlık =)
    bana da beklerim=)

    YanıtlaSil
  7. Nefis bir elbise olmuş. Ellerinize sağlık. Güle güle giyin. Kumaşa ayrıca bayıldım. Kumaşı nereden aldığınızı sorabilir miyim? Çok özendim de. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüntü bir yana çok da kaliteli çıktı bu kumaş. Kumaşı Kadıköy Cuma pazarından aldım. Ben 1 ay oldu gitmedim ama çok güzel kumaşlar oluyor. Tavsiye ederim gitmenizi

      Sil
  8. Super olmus gule gule kullanin, evet yaptiginiz normal, bende ustu 38 alti 40 yapiyorum, kurstada temel kalibi boyle cikardik:) Rahat olun, dogru yoldasiniz:)))

    YanıtlaSil

***BLOG SAHİBİ OLMASANIZ BİLE YORUM BIRAKABİLİRSİNİZ. "ADI/URL"Yİ SEÇTİKTEN SONRA "AD" KISMINA ADINIZI YAZIP "URL" KISMINI BOŞ BIRAKARAK "YAYINLA" YA TIKLAMANIZ YETERLİ!

BuNLar Da VaR!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...