11 Aralık 2012 Salı

Yeni Kumaşlar ve Bol Bol Sorular- New Fabrics and Lots of Questions

Yeni kumaşlarım var ve tabii aklımda bir sürü soru.Bu yüzden dikişte benden çok çok daha tecrübeli olan blog arkadaşlarım sizlerden yardım istiyorum.
Öncelikle, 2 numaralı triko kumaştan bir elbise dikmeye başladım. Plili bir elbise dikiyorum. Aslında biraz kalın bir kumaş olduğu için plili dikmesem daha iyiymiş ama bunu sonradan anladım. O yüzden aynen devam ediyorum modele. Sorum şu: Kumaş kalın olduğu için kıvırıp dikmenin dışında etek ucunu bitirmenin bir yolu var mı? Ya da her zaman yaptığım gibi ucunu kıvırıp diksem de güzel olur mu? Ne dersiniz?
Diğer sorular da hangi kumaşla hangi model olur gibi şeyler. 1 numaralı kumaştan 1.50 m var. Herhalde sadece etek olur ondan. 3 numaralı da var bir 2.50 m. Siz ne dersiniz? Ne yapılır bunlardan? Tavsiyelere açığım :)

8 yorum:

  1. Ben olsam asıl 3 nolu kumaşla pilili birşeyler dikerdim. 2 nolu kumaş sanki pilili birşey görüntüsü vermedi bana çünkü pili gösterişli bir çalışma ve kumaş da karmaşık desenlerle gösterişli olacaktır bu nedenle bir curcuna olur gibime geldi ama kuralı yok elbette neden olmasın :) Eğer kumaş kalınsa ve altını kıvırmam da gerekiyorsa ben bir kat kaatlayıp zigzag yaparak dikiyorum. Sürfile yapar gibi yani ve çok da güzel duruyor. En son kızıma kalın kışlık bir kumaşla pilili etek diktim ve bundan daha kalın bir kumaştı ve altını katlamak için zigzag kullandım çok da güzel durdu. Ütüsünü yaparken de ıslak bir bez kullandım ve çok da güzel duruyor pililer...
    Onun dışında 3 nolu kumaşı görünce dediğin gibi aklıma pileli birşey geldi aslında, kumaşlarn küçük çift en de değil herhalde metrajları az o nedenle alt üst veya elbise çıkmayacaktır. Etek tarzı şeyler yapabilirsin. 1 nolu kumaş daha ince ve dökümlü gibi geldi gözüme belki ondan ince bir hırka yapılıp boncukla kenarları işlenebilirdi ama onun da boyutları yetmeyebilir.. Ama ince hırkalar her zaman yer yerde kullanılıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler çok açıklayıcı cevabın için. Çok zahmet oldu.
      Dediğin gibi bu kumaş plili bir şeyi kaldırmıyormuş. Ben de demin kesin anladım. Dikişi deneme yanılma yöntemiyle kendi kendine öğrenmenin zorlukları, 3-4 günde diktiğini aynen sökmek oluyor. Bir de ben trikoyu diktikten sonra sökemiyorum. Kumaşta delikler oluyor sökerken. O yüzden belden aşağısını kesip plisiz bir etek kalıbı çıkarıp öyle dikeceğim.
      Diğer kumaşlar konusunda da dediklerini düşünerek model arayacağım.
      Sevgiler

      Sil
  2. Kumaşların çok güzelmiş. Kalın olanla yani 3 numarayla mini, plili bir etek iyi olur diye düşündüm. Kumaş fazla, geri kalanla başka ne yapılabilir düşünmeli:)
    Ya da etek dışında düz jile tarzı bir elbise olabilir. (şu anda pek moda değil sanırım, eskiden ben pek severdim jile giymeyi:))
    1 numara ne kadar ince bilemedim. Basit, fazla zorlamayan bir gömlek olabilir mi acaba?
    Etek ucunu da kıvırıp diksen olur bence.
    Sana kolay gelsin:)
    Yeni yıl kartların geldi mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kumaşların güzel olması üzerimde daha da baskı yaratıyor. Mutlaka güzel bir şey dikeyim istiyorum. 3 numaradan ben de jile gibi bir elbise dikmeyi istiyorum aslında. Moda olmasa da sorun değil.
      1 numara biraz kalın. Ama yine de kolay bir model bulursam gömlek de yapabilirim.
      Her gün eve gelirken bir heyecanla geliyorum. Bir ara bir sürü geldi. Şimdi biraz durgunluk yaşanıyor :) Yakında gelirler ama :)
      Tavsiyeler için teşekkürler

      Sil
  3. uc numaradaki tuvitten bence ceket dikmelisin cok da moda ama kesip dikerken bu kadarattigi icin aldigina pisman olacaksin.kaldiki onu zigzag yapmak dahada beter...bi daha tuvitmi yo yo iyykkk..


    Etek ucuna gelirsek kumasin atmio gibi gozukuo zigzag yapnadan kivir gitsin.atiyorsada yspistirabilirsin. yada tek kat xigzagyapip kivirabilirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum o ceketleri ama sanki onu dikmek beni aşar gibi geliyor bana. Bu arada korkuttunuz beni valla. Atmasını önlemenin başka yolu yok mu? Zaten daha yıkama aşamasında bile bir sürü ip kalmıştı makinede. O zaman anlamalıydım başıma nasıl bir iş açtığımı:) aslında dikişi zor bir kumaşsa en iyisi basit bir etek ya da elbise dikmek.
      Açıklayıcı cevabınız için teşekkürler.

      Sil
  4. Kumaşla ne yapılır fikir veremem ama kumaşlarınızın çok güzel olduğunu yazabilirim. Oldum olası ekose kumaşları çok seviyorum görünce dayanamadım.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Siz de kumaşları görünce mutlu olanlardansınız. Zaten dikiş dikmenin en güzel tarafı kumaş bakmak, kumaş almak, sonra iplikmiş kurdeleymiş derken mefruşatçılardan çıkamamak :))
      Ekose kumaş bakalım elimde ne hale gelecek. Sonucu biter bitmez paylaşırım,
      Size de sevgiler

      Sil

***BLOG SAHİBİ OLMASANIZ BİLE YORUM BIRAKABİLİRSİNİZ. "ADI/URL"Yİ SEÇTİKTEN SONRA "AD" KISMINA ADINIZI YAZIP "URL" KISMINI BOŞ BIRAKARAK "YAYINLA" YA TIKLAMANIZ YETERLİ!

BuNLar Da VaR!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...