29 Mayıs 2013 Çarşamba

Mum Eskitme Takı Kutusu- Accessoires Box with Antiquing Technique

Son aylarda el işlerini çok boşladım ama yavaş yavaş hem işlere hem de blog dünyasına dönüş yapıyorum.
I’ve recently neglected my hobbies and the blog, however it is time to return my hobby world. 


Böyle bir kutuya ihtiyacım vardı ve her zaman uyguladığım peçete aplike yöntemi değil de hiç denemediğim eskitme olmasını istiyordum. İşin kötü tarafı, bunun nasıl yapılacağını hiç bilmiyordum ve açıklayıcı anlatımı olan bir site de bulamamıştım. Ancak bir şeyi gerçekten isteyeni kim durdurabilir ki? Hemen bir hobi dükkanından gerekli malzemeleri temin edip araştırmaya koyuldum ve şimdiye kadar nasıl olduysa keşfedemediğim Hobi Vakti bloğunu buldum. Müthiş şeylerin olduğu bu blogdan eskitmenin nasıl yapıldığını öğrendim. Ama bir şeyi yaparken öyle sabırsız davranıyorum ki yapım aşamasında neredeyse hiç düşünmüyorum. Sanırım burada da bir hata yaptım ve mum eskitmede antiquing kullandım. Yani üzerini mumlayınca ve normal boyayla boyayınca ortada antiquing etkisi falan kalmadı. Neyse, benim istediğim mum eskitmeydi ve istediğim şeyi öyle ya da böyle elde ettim.

I wanted to use not napkin aplique technique which I usually use but antiquing technique which I hadn’t never tried, but I had had no idea how to do that since I couldn’t find a blog with clear explanations. However, who can prevent someone who desires something wholehearthly? Thus, I explored a blog called Hobi Vakti and learned how to use  this technique. I am so impatient when I start a new work that I made lots of mistakes. Nevertheless, regardless of the methods, the eventual appearance of the box was satisfying for me.
1. Normal ahşap boyayla iki kat boya. 2. Süngerle antiquing uygulama 4. Kuruyan ahşabı mumlama. 
Mumladıktan sonra tekrar boyayıp zımparalayıp bayağı bir eski görüntüsü verdiğim kutuya gül desenlerini de yapıştırınca vernikleme dışında işlem tamamlanmış oldu. 
After applying candle on surface it was painted two times and rubbed. It was eventually completed when rose designed stickers attached on it. 
5. İki kat boya uygulama. 6. Öndeki desen 7. Üst görünüm 8. Yan görünüm 

16 yorum:

  1. Bence oldukcabasali tebrik ederim.isteyince hersey oluyor.ellerinize saglik.ahsap konusunda uZman olmasamda elimden geldigince yardimci olmaya calisirim.sevgiler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle ya da böyle isteyince her şey oluyor gerçekten. Mücadele duygusunu seven birisi olarak her biten işle daha da mutlu oluyorum.
      Çok teşekkürler destek için. Başım sıkışınca çalarım kapınızı :)

      Sil
  2. Çok güzel çok şirin antika bir kutu olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. güzel bir çalışma olmuş. eline sağlık.
    peçetenin deseni de güzelmiş:)
    güzel günlerde kullan.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Desen tam istediğim gibi oldu, ben de çok sevdim :) Böyle güzel yorumlar beni daha da mutlu ediyor, teşekkürler :)

      Sil
  4. Ne cici bir kutu olmuş. Ellerinize sağlık. Ben de öğrenmek istiyorum artık. Okullar tatil olunca başlamak istiyorum ama malzemeleri nerede satılır bilmiyorum ki. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen aynen :) Okulla ilgili işler tamamen bitsin diye bekliyorum ben de.

      Aslında çoğu kırtasiyede var bu malzemeler, mesela sadece Kadıköyde bile 2-3 yer var. Benim bildiğim en büyüğü Kadıköyde Güven Sanat.

      Siz de hiç durmayın, hemen başlayın. Çok zevkli :))

      Sil
  5. Peçete tekniği uyguladığım ufak tefek bir şeyler oldu ama eskitme hiç denemdim. Sen çok iyi kavramışsın olayı, çıkan sonuçtan belli:) Bravo!
    Blog dünyasına yeniden hoş geldin. Merak etme, çok fazla bir şey kaçırmadın. Zira havalar ısındı, millet blog okumuyor, yazanlar da azaldı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :))

      Blog dünyasına da yaz geldi demek :) Ben de tam tersi bir sürü iş yayınlayacağım blogda önümüzdeki günlerde :))

      Sil
  6. Bayıldım..ellerinize sağlık...feyzanincicileri.blogspot

    YanıtlaSil
  7. bende eskitme yapacagım ilk defa çok faydalı oldu paylaşımınız.teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yararım dokunduysa ne mutlu bana.

      Sil
  8. Çok hoş olmuş, ellerinize sağlık. Ben de bu çekmeceli kutulardan boyamıştım hatta bir tanesi sizinkine çok benziyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ olun. Ben de sizin blogu tez zamanda ziyaret ederim, eskiymeye bayılıyorum.

      Sil

***BLOG SAHİBİ OLMASANIZ BİLE YORUM BIRAKABİLİRSİNİZ. "ADI/URL"Yİ SEÇTİKTEN SONRA "AD" KISMINA ADINIZI YAZIP "URL" KISMINI BOŞ BIRAKARAK "YAYINLA" YA TIKLAMANIZ YETERLİ!

BuNLar Da VaR!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...